Strona o tematyce kolejowej z okolic Człuchowa.

Strona główna

Zdjęcia z Człuchowa i okolic

Historia kolei w Człuchowie

Wiadomości

Kontakt

Księga gości

Infrastruktura

    1. Maksymalne prędkości
Linia nr D29-210 (Chojnice-Runowo Pomorskie) odcinek Chonice-Szczecinek
Tor Km pocz. Km końca
Maksymalna prędkość [km/h]
Pociąg pasażerski Autobus Szynowy Pociąg Towarowy
N 0,000 5,720 80 80 80
N 5,720 14,200 80 100 60
N 14,200 62,000 60 80 60
P 0,000 5,720 80 80 80
P 5,720 14,200 80 100 60
P 14,200 45,752 60 80 60
P 60,428 62,000 60 60 60

Linia nr D29-413 Człuchów-Przechlewo
Tor Km pocz Km końca
Maksymalna prędkość [km/h]
Pociąg Pasażerski Autobus Szynowy Pociąg Towarowy
N -0,568 24,582 50 50 50

Opis:

Tor N - nieparzysty (jedne na szlaku;pierwszy na stacji)
Tor P - parzysty (dwa na szlaku;drugi na stacji)

Km pocz. - kilometraż początkowego punktu obowiązywania prędkości maksymalnej
Km końca - kilometraż koncowego punktu obowiązywania prędkości maksymalnej
Uwaga: kilometraż o ujemnej wartości występuje w przypadku, gdy początek kilometracji linii znajduje sie przed osią stacji lub posterunku odgałęźnego.

    2. Ograniczenia użytkowania.

Odcinek linii D29-210 Chojnice-Szczecinek oraz linia D29-413 są czynne 7 dni w tygodniu od 5:00 do 21:00 .

    3. Posterunki ruchu i punkty ekspedycyjne
D29-210 ,odcinek Chojnice-Szczecinek
Nazwa punktu Rodzaj Punktu Km pocz. Km osi Km końca
Chojnice Stacja 0,000 0,001 0,982
Brzeźno Człuchowskie Przystanek Osobowy 7,125 7,125 7,125
Człuchów Stacja 14,167 14,746 15,625
Biskupnica Przystanek Osobowy 25,819 25,930 26,044
Bińcze Stacja 30,391 31,490 32,252
Domisław Przystanek Osobowy 38,380 38,510 38,572
Czarne Stacja 44,565 45,199 46,052
Czarne Bocznica Bocznica Szlakowa 46,870 46,870 46,870
Żółtnica Przystanek Osobowy 53,520 53,690 53,728
Czarnobór Przystanek Osobowy 56,584 56,740 56,748
Szczecinek Stacja 59,844 61,184 62,247

D29-413
Nazwa punktu Rodzaj Punktu Km pocz. Km osi Km końca
Człuchów Stacja -0,568 0,000 0,559
Kiełpin Przystanek Osobowy 6,850 6,901 6,960
Polnica Ładownia Publiczna i Przystanek Osobowy 10,000 10,474 10,525
Czosnowo Przystanek Osobowy 17,530 17,581 17,614
Sąpólno Człuchowskie Ładownia Publiczna 20,450 20,642 20,845
Przechlewo Stacja Handlowa i Przystanek Osobowy 24,107 24,689 24,852
    4. Maksymalne naciski i klasy linnii.
      4.1 Maksymalne naciski osi.
    Linia D29-210 , odcinek Chojnice-Szczecinek
    Tor Km pocz. Km końca Nacisk osi [kN] Lokomotywa Nacisk osi [kN] Wagony
    N 0,000 5,720 206 206
    N 5,720 49,000 221 206
    N 49,000 62,000 221 196
    P 0,000 5,720 206 206
    P 5,720 14,200 221 206
    P 14,200 45,752 221 195
    P 60,428 62,000 221 196

    Linia D29-413
    Tor Km pocz. Km końca Nacisk osi [kN] Lokomotywa Nacisk osi [kN] Wagony
    N -0,568 24,852 221 196
      4.2 Maksymalne naciski liniowe (na jeden metr bieżący toru).
    Linia D29-210 , odcinek Chojnice-Szczecinek
    Tor Km pocz. Km końca Nacisk liniowy [kN/mb]
    N 0,000 5,720 71
    N 5,720 49,000 71
    N 49,000 62,000 71
    P 0,000 5,720 71
    P 5,720 14,200 71
    P 14,200 45,752 71
    P 60,428 62,000 71

    Linia D29-413
    Tor Km pocz. Km końca Nacisk liniowy [kN/mb]
    N -0,568 24,852 71
      4.3 Klasa linii.
    Linia D29-210 , odcinek Chojnice-Szczecinek
    Tor Km pocz. Km końca Klasa linii.
    N 0,000 5,720 C3
    N 5,720 49,000 C3
    N 49,000 62,000 C3
    P 0,000 5,720 C3
    P 5,720 14,200 C3
    P 14,200 45,752 C3
    P 60,428 62,000 C3

    Linia D29-413
    Tor Km pocz. Km końca Klasa linii
    N -0,568 24,852 C3

    Opis:

    Klasa linii - kodowe określenie obowiązujących od punktu o kilometrażu Km pocz. do punktu o kilometrażu Km koń. maksymalnych nacisków osi i liniowych wg poniższych zasad:

      Kod Nacisk osi Nacisk liniowy
      A 157 kN/oś (16,0 t/oś) 49 kN/m (5,0 t/m)
      B1 177 kN/oś (18,0 t/oś) 49 kN/m (5,0 t/m)
      B2 177 kN/oś (18,0 t/oś) 63 kN/m (6,4 t/m)
      C2 196 kN/oś (20,0 t/oś) 63 kN/m (6,4 t/m)
      C3 196 kN/oś (20,0 t/oś) 71 kN/m (7,2 t/m)
      C4 196 kN/oś (20,0 t/oś) 78 kN/m (8,0 t/m)
      D2 221 kN/oś (22,5 t/oś) 63 kN/m (6,4 t/m)
      D3 221 kN/oś (22,5 t/oś) 71 kN/m (7,2 t/m)
      D4 221 kN/oś (22,5 t/oś) 78 kN/m (8,0 t/m)
      -- 0 kN/oś (0 t/oś) 0 kN/m (0 t/m)
    5. Przynależność lini do obszarów konstrukcyjnych.

Linie D29-210 i D29-413 należą do obdzaru konstrukcyjnego: 8-Szczecin

Opis:

Obszar konstrukcyjny-numer i siedziba odziałowego stanowiska ds. konstrukcji rozkładu jazdy w Odziale Regionalnym PLK:

      1-Warszawa
      2-Lublin
      3-Kraków
      4-Katowice
      5-Gdańsk
      6-Wrocław
      7-Poznań
      8-Szczecin
    6. Linie kolejowe wg obszarów działania odziałów regionalnych i zakładów linii kolejowych.
Numer linii Nazwa lini Km początku Km końca Długość [km] Zakład linii kolejowych Odział regionalny
210 Chojnice-Runowo Pomorskie 0,000 5,720 5,720 Gdańsk Z/S w Gdyni Gdańsk
210 Chojnice-Runowo Pomorskie 5,720 149,730 144,10 Koszalin Szczecin
413 Człuchów-Przechlewo -0,568 24,852 25,420 Koszalin Szczecin


Informacje zamieszcone na tej stronie pochodzą ze strony PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.