16.10.2006 Korespondencja z Urzędem Marszłkowskim na temat siatki połączeń na lini Chojnice-Szczecinek.
Pytania z dnia 13.10.2006
1. Czy propozycja aby na trasę Chojnice-Szczecinek wróciło pięć par pociągów jest nadal aktualna?
2. Jakie szynobusy państwo zakupiliście w niemczech?Czy są to tylko jednostki SA110/112 (VT624) czy może równierz VT627 lub VT628? CO się stanie w przypadku nie pojawienia się szynobusów z niemiec na czas z linią Chojnice-Szczecinek?Jaka w takim przypadku będzie siatka połączeń?
3. Kilka miesięcy temu czytałem o projekcie powstania Kolei Pomorskich?Czy jest to nadal aktualne?Jeżeli tak to w jakim stadium rozwoju jest ten projekt?
4. Czy jest możliwe aby pociąg Tur był również puszczany do Szczecinka. Chodzi mi o sytuacje gdy będzie obsługiwany przez szynobusy SA110.W przypadku obsługi przez dwie jednostki tego typu w Chojnicach następowało by rozłączenie i jedna jednostka jechała by do Piły a druga do Szczecinka.
5. Czy nie myśleli państwo o cyklicznym rozkładzie jazdy pociągów?Myślę że było by to z korzyścią dla pasażerów.
Mateusz Jankowski
Odpowiedzi z dnia 16.10.2006
1. Zapotrzebowanie na kolejowe przewozy regionalne na odcinku Chojnice-Szczecinek pierwotnie zakładające kursowanie 11 pociągów zostało zmodyfikowane w związku z otrzymaną informacją, iż została wstrzymana procedura sprowadzenia i wdrożenia pojazdów typu VT624 do eksploatacji na terenie naszego województwa.
2. W związku powyższym aktualne zapotrzebowanie przewiduje, że na w/w odcinku dofinansowaniem zostaną objęte 3 pary pociągów. Rozważana jest koncepcja uruchomienia dodaej pary pociągów, jednak jest to uzależnione od analizy finansowej, którą ma w najbliższym czasie przestawić tut. Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych.
3. Samorząd na dzień obecny rozpoczął procedurę zamówienia w trybie z wolnej ręki. Zadanie wykonywania dotowanych przewozów zamierza powierzyć konsorcjum złożonemu z PKP Szybka Kolej Miejska oraz PKP Przewozy Regionalne na okres od dnia 1 stycznia 2007 do dnia 12 grudnia 2009 roku. Obecnie projekt utworzenia tzw. Kolei Pomorskich nie jest rozważany z uwagi na nowoopracowywaną Strategią Rozwoju Transportu dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2020.
4. Na dzień obecny nie jest rozważane uruchomienie pociągu "TUR" w relacji Szczecinek-Chojnice-Gdynia, Gdynia-Chojnice-Szczecinek w związku z brakiem w/w pojazdów VT624.
5. Samorząd województwa jest za wprowadzeniem cyklicznego rozkładu jazdy pociągów. Z uwagi na konieczność skomunikowania pociągów regionalnych na stacjach węzłowych z pociągami międzywojewódzkimi, kwalifikowanymi oraz pociągami na granicach województw niekiedy jest to niemożliwe. I etapem jest zapotrzebowanie samorządu na kolejowe przewozy regionalne w roku 2007 gdzie na odcinku Gdynia-Tczew-Elbląg zaplanowaliśmy w zapotrzebowaniu cykliczny rozkład jazdy.
Jakub Cichosz
Departament Gospodarki i Infrastruktury
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego